Проектирането и строежа на малка яхта
Постинги в блога от Януари, 2011 г.
31.01.2011 18:39 -
Вече светим :)
Студа си продължава и аз след като си поприключих дневните задачки от работно естество пак забих в гаража не чувайки казаното от жена ми. Скачвах ел-инсталацията на колесаря по схема намерена в нета. Принципно направих всичко по нея, но чакам един авер с оригинален теглич на колата за да проверя дали съм се справил със задачата на 100 %. Днес срещу скромна сума се сдобих със следните "шукарийки" :
Триъгълни светлоотразители - 2бр
Бели правоъгълни светлоотразители - 2 бр
Жълти правоъгълни светлоотразители - 4 бр (2 + 2 за кеф)
Табела за номер - 1 бр
Осветление за номер - 2 бр
Не знам необходима ли е светлина за заден ход, но имам един стар халоген 50 вата, който ще бъде употребен на момента.
За днес толкова, утре може би ако имам време ще си поиграя с монтажа на табелата на номера, имам идея , но още не съм пробвал.
Триъгълни светлоотразители - 2бр
Бели правоъгълни светлоотразители - 2 бр
Жълти правоъгълни светлоотразители - 4 бр (2 + 2 за кеф)
Табела за номер - 1 бр
Осветление за номер - 2 бр
Не знам необходима ли е светлина за заден ход, но имам един стар халоген 50 вата, който ще бъде употребен на момента.
За днес толкова, утре може би ако имам време ще си поиграя с монтажа на табелата на номера, имам идея , но още не съм пробвал.
30.01.2011 18:08 -
Студ, студ ама аз пък съм немалко луд ;)
Ей, голям студ си е и това, гаража не е отопляем и температурата вътре е като тази отвън , само дето не духа и има чаша вино :). Заделих малко парички и си купих "жабка" или "лапа" за теглича от един яхтен магазин във Варна до обръщача на гарата за скромната сума от 31 лв :)
Пасна си идеално на мястото.
Между другото свързах вече прекараните през профилите кабели към щекера и с помоща на един навит кабел от зарядно за мобилен телефон бу дадох почти заводски вид.
От магазин за мокети си купих малко мокет за никакви пари. На момчето му беше интересно какво ще правя с ивица 40 сантиметра и дължина 4 метра и аз чинно си обясних за да не изглеждам странно. Тапицирах плазовете на колесара с този мокет, и ги монтирах обратно на мястото им.
Тука се вижда добре закрепването на моста към конструкцията
Както и лебедката, лапата и щекера.
Окабелих стоповете, но още не съм ги свързал , студено е все пак а и не мога да си намеря мултицета, но колесара добива все по добър външен вид.
Остава да купя 2 червени триъгълника за отзад, бели светлоотразители за отпред и малко жълти за отстрани. Калниците съм ги измислил вече ;)
За тази седмица стига. Сега ще се ходи да се пие чаша вино пред камината в съседите:)
Пасна си идеално на мястото.
Между другото свързах вече прекараните през профилите кабели към щекера и с помоща на един навит кабел от зарядно за мобилен телефон бу дадох почти заводски вид.
От магазин за мокети си купих малко мокет за никакви пари. На момчето му беше интересно какво ще правя с ивица 40 сантиметра и дължина 4 метра и аз чинно си обясних за да не изглеждам странно. Тапицирах плазовете на колесара с този мокет, и ги монтирах обратно на мястото им.
Тука се вижда добре закрепването на моста към конструкцията
Както и лебедката, лапата и щекера.
Окабелих стоповете, но още не съм ги свързал , студено е все пак а и не мога да си намеря мултицета, но колесара добива все по добър външен вид.
Остава да купя 2 червени триъгълника за отзад, бели светлоотразители за отпред и малко жълти за отстрани. Калниците съм ги измислил вече ;)
За тази седмица стига. Сега ще се ходи да се пие чаша вино пред камината в съседите:)
25.01.2011 22:23 -
Монтирана е и лебедката
Монтирах и лебедката на избраното място с два коларски винта и успях да прекарам снопа кабели по цялата дължина на колесара. Ето я лебедката:
Малко я модифицирах и с едни дистнциращи шайби да се намали триенето на стопорния палец
Смазах я и вече е готова за експлоатация.
Намерих схема за свързването на светлините и утре смятам да ги метна и тях
Малко я модифицирах и с едни дистнциращи шайби да се намали триенето на стопорния палец
Смазах я и вече е готова за експлоатация.
Намерих схема за свързването на светлините и утре смятам да ги метна и тях
20.01.2011 18:28 -
Кризата е тука, ние също:)
Не не сме спрели, само малко забавих, но не забравих да продължа:)
Миналото лято беше тежко от работна гледна точка, много работа се оказа за вършене, но есента се оказа много по - тежка - малко работа и трудно поносимо финасово положение. Почти нищо не съм пипал от близо година, но........
Малко по малко почнахме да си връщаме темпото (не че се появиха финанси) но просто не може да се седи на едно място.
Та: лятото купих известно количество кух профил 60х60/3 и спретнах едно колесарче за лодката. Чертежите му направих спрямо корпуса на лодката и за мое учудване двте си паснаха.
Използвах задният мост от старото пежо. Направо със торсионите и амортисьорите го заварих на предварително подбното на око място , където според мен трябва да е центъра на тежеста на лодката.
Получи се страхотен баланс към теглича, според мен 10-15 кг , но така или иначе ще има и резервна гума и всичко става като по учебник. Лодката ляга много плътно по плазовете , но и опира в 2те ролки. Смятам скоро да тапицирам голите дъски за да не наранявам много много дъното.
Изчистих го от масла и ръжда, грундирах го и после му ударих 2 ръце боя (беличка)
Тази вечер му монтирах стоповете и смятам да окабелявам скоро
За тази вечер стига толкова, надявам се да не пиша пак догодина:)
Миналото лято беше тежко от работна гледна точка, много работа се оказа за вършене, но есента се оказа много по - тежка - малко работа и трудно поносимо финасово положение. Почти нищо не съм пипал от близо година, но........
Малко по малко почнахме да си връщаме темпото (не че се появиха финанси) но просто не може да се седи на едно място.
Та: лятото купих известно количество кух профил 60х60/3 и спретнах едно колесарче за лодката. Чертежите му направих спрямо корпуса на лодката и за мое учудване двте си паснаха.
Използвах задният мост от старото пежо. Направо със торсионите и амортисьорите го заварих на предварително подбното на око място , където според мен трябва да е центъра на тежеста на лодката.
Получи се страхотен баланс към теглича, според мен 10-15 кг , но така или иначе ще има и резервна гума и всичко става като по учебник. Лодката ляга много плътно по плазовете , но и опира в 2те ролки. Смятам скоро да тапицирам голите дъски за да не наранявам много много дъното.
Изчистих го от масла и ръжда, грундирах го и после му ударих 2 ръце боя (беличка)
Тази вечер му монтирах стоповете и смятам да окабелявам скоро
За тази вечер стига толкова, надявам се да не пиша пак догодина:)