Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Профил на stefanoff
Име:
Димитър Стефанов

Пол:
мъж

Град:
Варна

Професия:
инж-дизайнер

Статистика
Популярни постинги:
4

Постинги този месец:
0

Гласове този месец:
0

Коментари този месец:
0

Любими блогове:
1

Блогъри добавили в любими:
17

Блог вълни:
0
Последни постинги

Категория: Хоби
Прочетен: 3057 Коментари: 1 Гласове: 2
25.06.2011 09:09 - НА ВОДА
Най накрая лодката стигна до водата:)
Първите тестове бяха просто така, да се види дали плува и какво трябва да се добави като баласт. Та: след първото пускане се оказа че пропуска малко вода от кутията за шверта, и че лодката е много лека и гази много малко, което води до голяма неустойчивост.
След заливане със смола на проблемните зони, добавянето на около 90 кг баласт беше направен втори тест, този път беше много по добре, лодката се движеше добре без да се изправя много много на перка:)
За третия тест поставих вече постоянния баласт който предвиждах - 5 акумулатора с източена киселина на четирите със сумарна маса около 60 кг, 30 кг олово от стари акумулатори топени във времето , една тежест от 25 кг, и една туба с вода от 40 лтр.
С един колега метнахме мачтата на лодката в транспортно положение, закачихме колесара за Фиат-ката и бавно и внимателно тръгнахме към морето.
Монтирахме мачтата закачихме платната и направихем тестовете с пълна окомплектовка

Карахме само на двигател, и засичхме скороста със Джипиеса на телефона. Резултатите са: на среден ход - 6км.ч. , а на пълен 10-11 км.ч.
 

След изразходването на няколко литра гориво се прибрахме доволни и щастливи:)
Скоро ще се правят тестове под ветрила, но като гледам прогнозата за времето няма да днес или утре:(

Категория: Хоби
Прочетен: 5250 Коментари: 19 Гласове: 2
Последна промяна: 25.06.2011 09:09
Седях и си мислих колко трябва да е височината на транеца,и се светнах, че май въобще не го мерих като монтирах двигателя. Рано сутринта опънах една ролетка и се оказа че е 450 мм , а за ветерока препоръчително разстояние е 380. Хванах зеге-то и веднага го намалих  до необходимото разстояние, и коригирах или по точно направих наново рецеса, трябва да се изшлайфа и залее със стъкломат но поради сравнително тежкото ми финансово положение  май ще се позабави това малко.
Имам да шлайфам и да довършвам  транеца, както и да монтирам декоративни летвички.
Исках да пробвам дали мога да си вдигна мачтат сам, и се оказа че не е невъзможно, само малко трябва да се внимава.
Монтитрах и навигационните светлини , трябва да купя и топова светлина, едно време пак не ми стигнаха паричките и да ги закача в системата. Изчистих и каютата.
Свалих мачтата с  помоща на баща ми и я поставих в походно състояние, така както ще бъде транспортирана и прибрахме лодката в гаража. Ако мачтата беше по-дълга с 20 см, гаража щеше да е къс, но всичко е по план и няма проблеми с гарирането. Скоро се надявам да сме на вода .........
Категория: Хоби
Прочетен: 1365 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 06.06.2011 22:04
Днес събота, ден четвърти от шестия месец на лето господне 2011 се събудих рано. Отидох да боядисам малко офиса, и към 10 започнах да се занимавам слодката или по - точно с мачтата и такелажа и се получи това:



платното е малко малко, но за сметка на това се пълни добре с вятър, но за сега е това, когато имам пари ще си направя истинско:)
По късно ще се пробвам да сложа теглич на Фиатката.
Категория: Хоби
Прочетен: 2196 Коментари: 2 Гласове: 3
02.06.2011 21:10 - Почти с платна
След няколко вечери зад шевната машина се получи това:)

Направено е по чертежи от руските сайтове и се надявам да е ефективно. Размера му е според материала който имам.
Ето и основния движител как работи, не е центрован , но и това ще стане.
Категория: Хоби
Прочетен: 3112 Коментари: 1 Гласове: 3
Търсене

За този блог
Автор: stefanoff
Категория: Хоби
Прочетен: 255322
Постинги: 41
Коментари: 86
Гласове: 173
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031