Проектирането и строежа на малка яхта
Постинги в блога от Юни, 2011 г.
25.06.2011 09:09 -
НА ВОДА
Най накрая лодката стигна до водата:)
Първите тестове бяха просто така, да се види дали плува и какво трябва да се добави като баласт. Та: след първото пускане се оказа че пропуска малко вода от кутията за шверта, и че лодката е много лека и гази много малко, което води до голяма неустойчивост.
След заливане със смола на проблемните зони, добавянето на около 90 кг баласт беше направен втори тест, този път беше много по добре, лодката се движеше добре без да се изправя много много на перка:)
За третия тест поставих вече постоянния баласт който предвиждах - 5 акумулатора с източена киселина на четирите със сумарна маса около 60 кг, 30 кг олово от стари акумулатори топени във времето , една тежест от 25 кг, и една туба с вода от 40 лтр.
С един колега метнахме мачтата на лодката в транспортно положение, закачихме колесара за Фиат-ката и бавно и внимателно тръгнахме към морето.
Монтирахме мачтата закачихме платната и направихем тестовете с пълна окомплектовка
Карахме само на двигател, и засичхме скороста със Джипиеса на телефона. Резултатите са: на среден ход - 6км.ч. , а на пълен 10-11 км.ч.
След изразходването на няколко литра гориво се прибрахме доволни и щастливи:)
Скоро ще се правят тестове под ветрила, но като гледам прогнозата за времето няма да днес или утре:(
Първите тестове бяха просто така, да се види дали плува и какво трябва да се добави като баласт. Та: след първото пускане се оказа че пропуска малко вода от кутията за шверта, и че лодката е много лека и гази много малко, което води до голяма неустойчивост.
След заливане със смола на проблемните зони, добавянето на около 90 кг баласт беше направен втори тест, този път беше много по добре, лодката се движеше добре без да се изправя много много на перка:)
За третия тест поставих вече постоянния баласт който предвиждах - 5 акумулатора с източена киселина на четирите със сумарна маса около 60 кг, 30 кг олово от стари акумулатори топени във времето , една тежест от 25 кг, и една туба с вода от 40 лтр.
С един колега метнахме мачтата на лодката в транспортно положение, закачихме колесара за Фиат-ката и бавно и внимателно тръгнахме към морето.
Монтирахме мачтата закачихме платната и направихем тестовете с пълна окомплектовка
Карахме само на двигател, и засичхме скороста със Джипиеса на телефона. Резултатите са: на среден ход - 6км.ч. , а на пълен 10-11 км.ч.
След изразходването на няколко литра гориво се прибрахме доволни и щастливи:)
Скоро ще се правят тестове под ветрила, но като гледам прогнозата за времето няма да днес или утре:(
05.06.2011 21:00 -
МАЛКО КОРЕКЦИИ
Седях и си мислих колко трябва да е височината на транеца,и се светнах, че май въобще не го мерих като монтирах двигателя. Рано сутринта опънах една ролетка и се оказа че е 450 мм , а за ветерока препоръчително разстояние е 380. Хванах зеге-то и веднага го намалих до необходимото разстояние, и коригирах или по точно направих наново рецеса, трябва да се изшлайфа и залее със стъкломат но поради сравнително тежкото ми финансово положение май ще се позабави това малко.
Имам да шлайфам и да довършвам транеца, както и да монтирам декоративни летвички.
Исках да пробвам дали мога да си вдигна мачтат сам, и се оказа че не е невъзможно, само малко трябва да се внимава.
Монтитрах и навигационните светлини , трябва да купя и топова светлина, едно време пак не ми стигнаха паричките и да ги закача в системата. Изчистих и каютата.
Свалих мачтата с помоща на баща ми и я поставих в походно състояние, така както ще бъде транспортирана и прибрахме лодката в гаража. Ако мачтата беше по-дълга с 20 см, гаража щеше да е къс, но всичко е по план и няма проблеми с гарирането. Скоро се надявам да сме на вода .........
Имам да шлайфам и да довършвам транеца, както и да монтирам декоративни летвички.
Исках да пробвам дали мога да си вдигна мачтат сам, и се оказа че не е невъзможно, само малко трябва да се внимава.
Монтитрах и навигационните светлини , трябва да купя и топова светлина, едно време пак не ми стигнаха паричките и да ги закача в системата. Изчистих и каютата.
Свалих мачтата с помоща на баща ми и я поставих в походно състояние, така както ще бъде транспортирана и прибрахме лодката в гаража. Ако мачтата беше по-дълга с 20 см, гаража щеше да е къс, но всичко е по план и няма проблеми с гарирането. Скоро се надявам да сме на вода .........
04.06.2011 13:12 -
Ихааааа, почти като истинска
Днес събота, ден четвърти от шестия месец на лето господне 2011 се събудих рано. Отидох да боядисам малко офиса, и към 10 започнах да се занимавам слодката или по - точно с мачтата и такелажа и се получи това:
платното е малко малко, но за сметка на това се пълни добре с вятър, но за сега е това, когато имам пари ще си направя истинско:)
По късно ще се пробвам да сложа теглич на Фиатката.
платното е малко малко, но за сметка на това се пълни добре с вятър, но за сега е това, когато имам пари ще си направя истинско:)
По късно ще се пробвам да сложа теглич на Фиатката.
02.06.2011 21:10 -
Почти с платна
След няколко вечери зад шевната машина се получи това:)
Направено е по чертежи от руските сайтове и се надявам да е ефективно. Размера му е според материала който имам.
Ето и основния движител как работи, не е центрован , но и това ще стане.
Направено е по чертежи от руските сайтове и се надявам да е ефективно. Размера му е според материала който имам.
Ето и основния движител как работи, не е центрован , но и това ще стане.
01.06.2011 08:57 -
Водата е близо....
Със наличните запаси от материали и консумативи продължавам да довършвам малко по малко лодката. Тя беше качена на колесара, изшкурена и заприличала на петниста хиена и подготвена за боядисване.
Направих и мястото за мотора, доста време се чудех дали да не го изнеса на фундамент извън корпуса, но така гаража нямаше да ми стигне като дължина и всеки път трябваше да го свалям, не знам как е като височина и след първото сускане на вода може да се наложат корекции.
След боядисването на корпуса отвън , не ми остана боя за кокпита и тонирането и лакирането на буртиците и другите дървени детайли се получи това:
Мотора и руля също са на място.
Дори запалих двигателя :)
Между другото си лакирах и мачтата, почти съм ушил и платната , но това ще го пусна по- нататък :)
Направих и мястото за мотора, доста време се чудех дали да не го изнеса на фундамент извън корпуса, но така гаража нямаше да ми стигне като дължина и всеки път трябваше да го свалям, не знам как е като височина и след първото сускане на вода може да се наложат корекции.
След боядисването на корпуса отвън , не ми остана боя за кокпита и тонирането и лакирането на буртиците и другите дървени детайли се получи това:
Мотора и руля също са на място.
Дори запалих двигателя :)
Между другото си лакирах и мачтата, почти съм ушил и платната , но това ще го пусна по- нататък :)