Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Проектирането и строежа на малка яхта
Автор: stefanoff Категория: Хоби
Прочетен: 255620 Постинги: 41 Коментари: 86
Постинги в блога от Юни, 2011 г.
25.06.2011 09:09 - НА ВОДА
Най накрая лодката стигна до водата:)
Първите тестове бяха просто така, да се види дали плува и какво трябва да се добави като баласт. Та: след първото пускане се оказа че пропуска малко вода от кутията за шверта, и че лодката е много лека и гази много малко, което води до голяма неустойчивост.image
След заливане със смола на проблемните зони, добавянето на около 90 кг баласт беше направен втори тест, този път беше много по добре, лодката се движеше добре без да се изправя много много на перка:)
За третия тест поставих вече постоянния баласт който предвиждах - 5 акумулатора с източена киселина на четирите със сумарна маса около 60 кг, 30 кг олово от стари акумулатори топени във времето , една тежест от 25 кг, и една туба с вода от 40 лтр.
С един колега метнахме мачтата на лодката в транспортно положение, закачихме колесара за Фиат-ката и бавно и внимателно тръгнахме към морето.
Монтирахме мачтата закачихме платната и направихем тестовете с пълна окомплектовка
image
Карахме само на двигател, и засичхме скороста със Джипиеса на телефона. Резултатите са: на среден ход - 6км.ч. , а на пълен 10-11 км.ч.
image 
image
След изразходването на няколко литра гориво се прибрахме доволни и щастливи:)
Скоро ще се правят тестове под ветрила, но като гледам прогнозата за времето няма да днес или утре:(

Категория: Хоби
Прочетен: 5251 Коментари: 19 Гласове: 2
Последна промяна: 25.06.2011 09:09
Седях и си мислих колко трябва да е височината на транеца,и се светнах, че май въобще не го мерих като монтирах двигателя. Рано сутринта опънах една ролетка и се оказа че е 450 мм , а за ветерока препоръчително разстояние е 380. Хванах зеге-то и веднага го намалих  до необходимото разстояние, и коригирах или по точно направих наново рецеса, трябва да се изшлайфа и залее със стъкломат но поради сравнително тежкото ми финансово положение  май ще се позабави това малко.image
Имам да шлайфам и да довършвам  транеца, както и да монтирам декоративни летвички.
Исках да пробвам дали мога да си вдигна мачтат сам, и се оказа че не е невъзможно, само малко трябва да се внимава.image
Монтитрах и навигационните светлини , трябва да купя и топова светлина, едно време пак не ми стигнаха паричките и да ги закача в системата. Изчистих и каютата.image
Свалих мачтата с  помоща на баща ми и я поставих в походно състояние, така както ще бъде транспортирана и прибрахме лодката в гаража. Ако мачтата беше по-дълга с 20 см, гаража щеше да е къс, но всичко е по план и няма проблеми с гарирането. Скоро се надявам да сме на вода .........
Категория: Хоби
Прочетен: 1366 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 06.06.2011 22:04
Днес събота, ден четвърти от шестия месец на лето господне 2011 се събудих рано. Отидох да боядисам малко офиса, и към 10 започнах да се занимавам слодката или по - точно с мачтата и такелажа и се получи това:
image
imageimage

платното е малко малко, но за сметка на това се пълни добре с вятър, но за сега е това, когато имам пари ще си направя истинско:)
По късно ще се пробвам да сложа теглич на Фиатката.
Категория: Хоби
Прочетен: 2197 Коментари: 2 Гласове: 3
02.06.2011 21:10 - Почти с платна
След няколко вечери зад шевната машина се получи това:)image

Направено е по чертежи от руските сайтове и се надявам да е ефективно. Размера му е според материала който имам.
Ето и основния движител как работи, не е центрован , но и това ще стане.
Категория: Хоби
Прочетен: 3114 Коментари: 1 Гласове: 3
Със наличните запаси от материали и консумативи продължавам да довършвам малко по малко лодката. Тя беше качена на колесара, изшкурена и заприличала на петниста хиена и подготвена за боядисване.image
Направих и мястото за мотора, доста време се чудех дали да не го изнеса на фундамент извън корпуса, но така гаража нямаше да ми стигне като дължина и всеки път трябваше да го свалям, не знам как е като височина и след първото сускане на вода може да се наложат корекции.
image
След боядисването на корпуса отвън , не ми остана боя за кокпита и тонирането и лакирането на буртиците и другите дървени детайли се получи това:
image
Мотора и руля също са на място.
image
Дори запалих двигателя :)
image
Между другото си лакирах и мачтата, почти съм ушил и платната , но това ще го пусна по- нататък :)
Категория: Хоби
Прочетен: 1478 Коментари: 0 Гласове: 1
Търсене

За този блог
Автор: stefanoff
Категория: Хоби
Прочетен: 255620
Постинги: 41
Коментари: 86
Гласове: 173
Архив
Календар
«  Юни, 2011  >>
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930