С кит шпакловах винт по винт по бордовете вчера а днес ги шлайфах яростно - прахоляка беше все едно мелница:) Днес беше същата работа, започнах да китвам фугите между листовете шперплат. Ето малко снимки:)
Напаснах фалшборда на кокпита, свалих го и го изрязах - както си и мислих на око:)
залепих го и го фиксирах с винтове. Изпразних лодката от всичко, което може да се демонтира (за да олекне максимално) и извиках баща ми да ми помогне да я изнесем от гаража. Абе почва да си тежи откровено , двама души едвам си я носим.
След фотосесията и изхвърлянето на 2 чувала талаш корпуса беше обърнат и върнат в гаража
После с ел-рендето се почна оформянето на скулите ( изчатках 2 скрити винта и съсипах ножовете) с малкия ъглошлайф с диск с шкурка довърших и най накрая с лентовия шлайф загладих, става перфектно , има малки кривини , но с кит ще ги оправя. иначе почнах да оформям и кила ама шлифовъчния диск на ъглошлайфа свърши:) .Утре смятам да купя поне 2 и пак го мятам:)
По план график трябваше да шпакловам тавана на хола и стените на банята и съответно вечерта да боядисвам, но за сутринта имаше само за шпакловане. Свърших тази работа (доста се постарах да съм честен) и с чиста съвест , празен стомах и чаша кафе отидох в корабостроителницата(гаража). Наслаждавах се на творението си докато пих кафе и после вече беше време за закуска. Жената правеше палачинки за закуска (завиждате ли ????? :) ), и след като ги "смачках" набързо и с втората чаша кафе се замъкнах пак в гаража вече да бачкам:) (Иначе за жената , пожелавам такава на всеки, не мрънка когато требя фашисти или троша коли на компа, и няма много против корабостроителните ми изяви , иска само да хвана ГОЛЯМА РИБА когато ходя за такава.:)
Тука напасвам обшивка на кубрика и очертавам зоната за изрязване
Тука е вече напасната, залепена и готова за хващане с винтове
И от другата страна
А тука вече обшивката е зарязана за предната пауба, направен е шаблона и, и е монтирано заграждението на кокпика (само за да се очертае и после изреже по чертеж) (понеже съм по диплома дизайнер , най вероятно на око:))
После минаха едни познати и отидохме да пием бира на плажа:)
Банята беше отсечена по ъглите към 18.30 часа
Утре продължаваме:)
Майтап няма , намерих и готова мачта, не съм я мерил но е около 6-7 метра, дървена и на първи поглед е перфектна, една шкурка , малко лак и е като нова. Бях при аверчето за още малко материал и тои ми каза , че имал мачта, срещу направата на един каталог ще е моя. Смятам, че сделката е добра :). Иначе взех още 20тина линейни метри летви и 3 листа шперплат. За пода на кокпита сложих водоустойчив шперплат 20мм
Почнах да укрепвам пейките на кокпита.
Утре повече.
.
След обличането на бордовете дойде реда и на дъното. С електрическото ренде и след това с лентовия шлайф и много вдишан талаш скулата на левия борд беше скосена ,подравнена и подготвена за монтаж на дъното.
извивката на вълнореза ми разказа играта и на мен и на баща ми, но след 15 минути борба и препасване беше успешно и сравнително читаво монтирана
тази машина върши страхотна работа:)
повторих същите упражнения и на десния борд
За вънореза този път направих шаблон от картон
Извадихме корпуса за да поразчистя гаража:)
Абе вече доста тежи и за двама души е трудничко да го носят
Днес е събота, и почивах малко(в смисъл не съм ходил на работа) наспах се като бял човек , купих един ТВ-тунер за колега, взех си винтове 2.5х4 , закарах жената на кафе с една нейна позната и на спокойствие и с чиста съвест и чаша кафе почнах да бачкам.
От 2 стари магарета и 2 мастара с бащата направихме псевдотезгях на улицата
Размерите на шперплата са 2500х1250, а на мене ми трябваха детайли на ширина около 600-620 мм, та с ръчния циркуляр ги порнах на две
Отделните детайли ги фиксирах първоначално със стеги към стрингерите
Фиксираните детайли ги очертах от вътре за да мога после по лесно да ги разпробия за винтовете
Ненужното го изрязах с циркуляра и в зоните очертани с молива разпробих с дрелката местата за винтовете
Намазах с лепило зоните на свързване с стрингерите, предположих, че ще ми е по-лесно да олепиля докато детайла е хоризонтален от колкото да мажа вертикалните стрингери
След това бързо преди лепилото да е стегнало го монтирам на корпуса и го хващам с винтове в предварително разпробитите отвори, имах голяма успеваемост само 4-5 винта излезнаха да видят майстора си ;)
Това тука е част от инструментариума ми :)
1.Ръчен циркуляр
2.Електрическо ренде
3.Ръчен лентов шлайф, малък ексцентрик шлайф
4.Зеге
5.Ръчна бормашина
6.Акумулаторна бормашина (в момента се зарежда)
7.Ъглошлайф малък
не се виждат тука
8.Ръчна оберфреза
9.Триоперационна машина (циркуляр, абрихт, борапарат)
10.Много стеги различни размери
12.Монтажни щипки
13.Лепила - Полиуретановото (днес купих предпоследната тубичка), поливинилацетатно(подобно на Ц200)
14.Много и различни накрайници за отвертката
15.Няколко комплекта свредла(за последните 2 благодаря на брадчеда(кръсника))
16.Много и различни винтове
17.Прав ъгъл
18.Ъгломер
19.Разни чукове
20.3бр гуми с джанти + стара газова бутилка от кола (за подпиране)
Утре се надявам да облицовам дъното( ама не се знае знае ли се)
Ето чертежчетата от които работя, много ми е забавно но ако ги спазваш то взема че се получава(извинявам се за непрофесионалния им вид, но все пак това ми е първия проект в тази насока)
МДААА, скоро ще пусна хубаво 3D на лодката, ама сега няма време да си играя на компютъра а трябва да се строи:)
Не че колата има парно , то и климатика не работи ама ми измръзна кръста докато се прибера. Получаваше се много странно завихряне на въздуха около 60 км.ч. ,така че и краката след 15тата минута не ги чуствах. Добре че не валеше дъжд че купона щеше да е пълен.
Прибрах се у нас и с бащата ги разтоварихме в гаража на сигурно:)
Нямам търпение да почна да обшивам, ама жената нещо почна да мрънка, така че тази вечер нема да се бачка, затова си взех една тубичка биричка и пакет пуканки и ще и обръщам внимание ( ще дремя до нея пред телевизора)
Има съответно водоустойчив 2500х1250х6 - 23 лв лист и 2500х1250х8 - 30лв лист.
Работното време е удобно и тези дни ще мина с буса да си взема материал( ако отворя багажника де) , но за всеки случай имам авариен вариант , ше нарежа листите на място според разкроечната скица която днес измъдрих и ще ги набухам през вратата.
Та днес след работа укрепих тавана над надстройката, така или иначе основния пътникопоток ще е там пореди липса на пауба отстрани надстройката.
Между другото стегите никога не стигат и като бройка и като размер
Залепих скуловите стрингери и почнах да завършвам вълнореза
Погледната отпред вече изглежда доста стабилна конструкция
Утре смятам да пошкуря малко и да подготвям за обшивката, ама не се знае кой - какво:)
Тука съм фиксирал скуловите и дънните стрингери.
.
Тука я изкарахме малко извън гаража, че трябваше да я завъртим.
Абе вече почна да натежава(сигурно е от лепилото и винтовете)
вече прилича на лодка:)
Чакам да изсъхне лепилото за да скося ръбовете за да я подготвя за обшиване с шперплат. Още не съм намерил (да съм честен не съм търсил) шперплат 8 мм фенолен, но се надявам да има там, откъдето си бях купил за старата лодка. Има още едим проблем, не мога да отворя задната врата на Реното , има някакъв чалъм с отвертка, но до сега не съм успявал:). Докато не отворя багажника нямам с какво да го докарам, баси и проблема а??!!??. Лепилото и то е на приключване и искренно се надявам високата му цена да е предотвратила изкупуването му :)
Ама като знам колко талаш трябва да направя още:)
Всички ребра са залепени, само трябва да се зарежат за стрингерите.
Ааааа, ето го гадното лепило, което вече 3-ти ден не мога да измия:)
В събота почнах да сглобявам , но се оказа, че ако я сглобя в двора няма начин да я изкарам от там, та хванах ъглошлайфа и нарязах Пежото от по-предните постинги като "мертек" :), ако някой има стара кола да я дава цяла за скраб, а да не се набутва като мене - да си я разфасовам сам и освободих единия гараж за сглобяване на корпуса, парчетата от колата се събраха в другия гараж при малката лодка и дървата за парното, някой ден ще я предам за старо желязо....не лодката де :)
Този хаос е гараж, или вече корабостроителница, в дясно се вижда задния мост на Пижо , опа ляво де, от него ще става колесар за ЕБЯ (евентуалната бъдеща яхта)
Изтеклото масло по пода е от двигателя скрит зад бидоните с джибри на баща ми,
тука се вижда вече залепения кил, а на следващата снимка е вълнореза
Всичко вървеше по план но......
както винаги има едно голямо НО, свърши материала.......
До уикенда ми обещаха, че ще ми набичат останалия материал и се надявам другата седмица да почна обшивката.....
РАВНОСМЕТКА ДО ТУКА:
ДЪРВЕН МАТЕРИАЛ - 60ЛВ
ЛЕПИЛО - 25 ЛВ
ВИНТОВЕ - 7-8 ЛЕВА
НОЖЧЕТА ЗА ЗЕГЕ 2БР Х 3 ЛВ (няколко пъти улучих винт и съсипах едното)
Не броя машинките и стегите които купувах в малки дози но редовно ( да не се усъмни жената ) опс няколко машинки ми подари Дядото (бащата на жената),( за което истински му благодаря) за сватбата , щото всички подаръци бяха за булката,(никой не се сети една отвертка да ми подари )
Утре че пусна малко чертежчета .
Уикенда бяхме на разходка с жената и сестрата из северното черноморие и на пристанището на Балчик направих малко снимки на една ретро красавица, доста вдъхновяваща лодка с идеи:)
ето и снимките
Днес окъснях малко от работа и съответно поработих малко. Намерих си едно полиуретаново лепило издържащо на морска вода в магазин мистър Бриколаж на цена 25 лева 750 грама и се поуспокоих:) мразя да работя със смола:)
Сглобих и слепих транеца и го оставих да съхне, утре ще довършвам
пускам малко снимки от вчера
ето и форщевена в по близък план
ето и дънната кница
Единствено жена ми не ме упреква за това, при условие че вече съм си направил една лодка преди година.
Конструкцията и размера и бяха съобазени с лесния транспорт. Но..... винаги има но, не знам понеже баща ми ми подпали Пежото, защото го бях сменил с друга кола, нямаше вече как да ходя да си я пускам на морето, и реших да си построя друга , която да не е картоп, но и да не се изисква регистрация демек 15 фута, 4.57 метра:) и стигнах до този мой прокт вдъхновен от ретро лодките.
До някъде копирах визията от това малко чудо http://www.clcboats.com/shop/boats/sailboats/CLC-POCKETSHIP.html , но както и да е .
Започнах с 3Д модела, от който си направих подробни чертежи, но докато стигна до там изчетах всичко което намерих из нета за проектиране на малки плавателни съдове.
След осигуряването на голяма част от материала се почна:)
разпечатах в мащаб 1:1 ребрата и почнах да с ги сглобявам
това е ребро 5 наложен в центъра на хола върху разпечатката
за тази изцепка жената мрънка малко , но на 3тото ребро разбра че няма да излезне на глава с мене:)